תפריט נגישות

עודד וגמיסטר ז"ל

עודד וגמיסטר
בן 18 במותו
בן גאולה וחיים
נולד בדגניה ב'
בט' בתשרי תרצ"ז, 25/9/1936
התגורר בדגניה ב'
חלל פעולת איבה
בכ"ח בכסלו תשט"ו, 23/12/1954
מקום אירוע: נחל ערוגות
מקום קבורה: דגניה ב'
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

עודד, בן חיים וגאולה, נולד בט' בתשרי תרצ"ז (25.09.1936) בישראל, בקבוצת דגניה ב'. למד בבית החינוך המשותף של עמק הירדן, והמשיך בתיכון בית-ירח.

ככל בני המשק עבד תוך כדי לימודיו בענפי החקלאות, בעיקר ברפת. הרפתנית שעבדה איתו יחד מספרת שהייתה בעודד מן המופנמות המאפיינת את הבנים החוששים להיתפס בביטויים של רוך, ועם זאת "היה משהו בעודד אשר הפך כל פגישה עימו לחוויה נעימה. היה מן החביבות וסבר הפנים בכל מגע איתו. הצחוק העליז שריצד בעיניו, אף בעת שיחה רצינית, האדיבות שהייתה טבועה בו, הנכונות לעזרה ואף הנכונות להקשיב, ללמוד, להסתכל."

רפתנית נוספת מספרת עד כמה התרגשה כששמעה אותו שר שירים ביידיש, וידעה שהוא עושה זאת כדי לשמח אותה.

מסלול חייו הקצרים של עודד היה מסלול רגיל למדי של בני קיבוץ - לימודים, עבודה בכל ענפי החקלאות, הדרכה, טיולים. הטיולים תפסו מקום חשוב בעולמו. חברו מספר כיצד רקם את התוכניות לעתיד: "שפע של תוכניות על מעשיו בצבא, על דרכו לאחר גמר שירותו ועל טיוליו הרבים..."

חייו תמו תוך כדי טיול, עוד לפני שהספיק להתגייס לצבא.

עודד יצא עם חברתו שושנה הר-ציון למסע בסביבות עין גדי. בכ"ח בכסלו, חנוכה תשט"ו (23.12.1954), נתקלו השניים במארב של חיילי ליגיון מירדן, שפתחו עליהם באש והרגום.

גופותיהם נתגלו רק כחודשיים אחרי היעלמם (בחודש פברואר 1955) בוואדי ע'אר, שבעה קילומטרים בתוך שטח ירדן ממזרח לעין גדי.

עודד היה בן 18 במותו. הותיר הורים, שני אחים ואחות. הובא למנוחות בכ"ג בשבט תשט"ו (15.02.1955) בבית העלמין בקיבוצו, דגניה ב'.

חוברת לזכרו בשם "עודד - עלים לזכרו" יצאה בדגניה ב' בחודש אדר תשט"ו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה