תפריט נגישות

סרן בארי (בקי) חזק ז"ל

מכתבים

9.6.73

ירושלים, שבת, 9.6.73
איה חיליק ותמה החמודים,
הגיעו ימים של אי כתיבה עד נפש. אין זאת כי ייסורי המצפון גברו על העצלות הלאה המרחיקה אותך משולחן הכתיבה ומשבשת את הכוונות הטובות והחמות. אורך ההפוגה אינו מעיד על טיבו של המצפון, כשם שהוא מעיד על גודל העצלות, או שמא, העייפות ללא שיעור והמחסור החריף ברגע אמיתי של פנאי - עובדה שכנראה נגזר עלי לחיות אתה עולמית. מאז מכתבי האחרון עם רוית (פסח, אפיקים) חלפו כל כך הרבה ימים ואירעו כל כך הרבה אירועים בעונה דחוסה ואביבית זו, המשאירה אותך תמיד על קו הזכרונות, עמוס לעייפה געגועים אל שרשיה של אותה עונה. אני מתאר לי שקיבלתם דיווח מלא על כל האירועים של יום העצמאות, שפינה מקומו ליום השנה למלחמה שטרם נסתיימה. אין בעונה זו אפילו יום חול אחד, אולי כהכנה לחודשים החמים של הקיץ, לעונה היבשה של החום המתחיל בארבע בבוקר ומסתיים בשקיעת שמונה בערב לים, לחופשות, לענבים, לאבטיחים ושאר עוללות תמוז, אב ואלול.
אבירם מפליא בחמודותיו ויום אינו זוכר את תמולו על פי קצת ההתפתחות שלו. התמונות המצורפות שייכות לחג הפסח באפיקים, כאשר נשא עמו קצת יותר משישה חודשי בריאה.
נעמה מסיימת את שנת הלימודים בבית הספר בעוד כשבוע ויוצאת לחופשה נכספת של למעלה מחודשיים. ומכיון שאני הולך למילואים (לצפון הרחוק, הלבנוני - לשם שינוי), באמצע יולי ועד סוף אוגוסט, יש להניח כי משפחתי הקטנה והאהובה תבלה את רוב ימי הקיץ הללו באיזור העמק והרי אפרים, וגם זו לטובה (על פי משאלותי, אבירם יהיה בין 'מבשרי החופש' במחוזות הולדתו הבסיסיים). כשלעצמי הריני ממשיך לעבוד קשה, עבודה מעניינת, שיש בה גם קטעים של סיפוק רב. אולם באחרונה נפתחה לפני אופציה לעבודה אחרת (כלכלן ראשי של מפעלי כימיקלים ופוספטים בחיפה), שיש עמה גמול כספי ניכר ביותר (גם היום אין מה להתאונן - שהרי נוסף לעבודה באגף התקציבים אני גם אסיסטנט באוניברסיטה), וכן יש בה היתרון של מקום המגורים שהוא קרוב לעין השופט ולאפיקים. אלא שהבעיה היא במידת הענין הצפוי לאדם המבקש לחרוג בעבודתו אל האופקים הרחבים ביותר, האפשריים מעבר לדק אמותיו של מפעל כלשהו. מכל מקום, אצטרך להכריע בימים הקרובים במאזנים אלו, השוקלים ענין בעבודה כנגד סידור טוב (טוב מאוד) בחיים.
נשיקות חמות, שלכם מתגעגעים תמיד
אבירם, נעמה ובארי

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה