תפריט נגישות

סמ"ר ארז אשכנזי ז"ל

לזכרו של ארז

ביה"ס לכדורגל של הפועל ת"א ע"ש ארז אשכנזי / אביו ינון

אלבום תמונות

עם היוודע דבר נפילתו של לוחם השייטת, סמ"ר ארז אשכנזי ז"ל בפעילות מבצעית בעזה בחודש ב- 27.6.03, התקשרו ראשי הפועל "כתר" ת"א למשפחה והביעו רצון עמוק וכוונה אמיתית להנציח את זכרו של ארז. ארז ז"ל, היה ידוע כאחד האוהדים ה"שרופים" של הפועל ת"א בכלל ובעמק בית שאן בפרט. מאז ילדותו, ארז דאג לנסוע לכל המשחקים, כולל משחקי החוץ והיה בין יושביו הקבועים של "שער חמש". השנה, הוחלט על הקמתו של בית ספר לכדורגל, נושא את שמו של ארז, הפרוייקט הוא בסיוע ושיתוף פעולה של הפועל "כתר" ת"א, המועצה האזורית בקעת בית שאן וראשי הפועל בית שאן. בית הספר מנוהל על ידי, ינון אשכנזי, אביו של ארז ז"ל ובסיוע של מנכ"ל מחלקת הנוער של הפועל בית שאן- אבי לוי. כיום, כבר בפתיחת הפרוייקט, ישנם כ- 120 חניכים שבאים מכל יישובי עמק בית שאן לרבות העיר בית שאן.
ינון אשכנזי מספר על הפרוייקט: "חרטנו על דגלנו שפרוייקט זה יהיה ברוח של לוחמי השייטת, רוח המצוינות, רוח של אהבת הארץ". ינון גם מתכוון ליזום פעילות ממשית בנושא: "אנשי השייטת, מפקדיו וחבריו של ארז יבואו להרצאות בפני ילדי הפרוייקט אודות רוח הצוות ואהבת הארץ". פעילות הפרוייקט מרוכזת ברובה בקיבוץ מסילות, בישובי ביכורה, בעיר בית שאן ובמושבי הסביבה. בין היוזמות הייחודית שעומדות על הפרק נבנית תוכנית להקמת קבוצת בנות שתתאמן ותפעל במסגרת החינוכית שבפרוייקט בית שאן.
בבית שאן עובד מתחילת פבואר פרויקט שכולל בתוכו 40 ילדים. קבוצה אחת של 20 בנים בגילאים ד-ו וקבוצה אחת של 20 בנות באותם גילאים.
בפרויקט ישנו שיתוף פעולה של הפועל "כתר" תל אביב ביחד עם מסגרת פנימית יום בבי"ס גלבוע בעיר וילדים מעמותת ידידים שפועלת העיר.
אוכלוסיית היעד שאליה הוכוון הפרויקט במקום הם אותם 30 ילדים הנמצאים במסגרת פנימית היום ואתם משולבים 10 ילדים , עולים חדשים מארגנטינה שנמצאים כשנה בארץ.
מטרה מרכזית בפרויקט זה חיבורם של אותם עולים חדשים דרך הכדורגל לכלל החברה.
את הצד החינוכי מעניקה מסגרת פנימית היום ביחד עם מדריכים של עמותת ידידים ע"י תמיכה בלימודים שניתנת לילדי הפרויקט כ-שלוש פעמים בשבוע בשעות אחה"צ. על הצד המקצועי אחראי מאמן שנותן שני אימונים בשבוע.
את הפרויקט מנהל שמעון עובדיה, סגן מנהל בית הספר ומנהל פנימית היום במקום.
את פרויקט זה מלווה ינון אשכנזי ממנהלי הפרויקט הקיים בבית שאן. נעשות פעולות משותפות בין פרויקט זה לבין ילדי המושבים, הקיבוצים וילדי העיר בית שאן ששיכים לפרויקט לזכרו של ארז אשכנזי ז"ל, בנו של ינון שנהרג בפעילות מבצעית של השייטת ברצועת עזה.
ערן כהן זדא, מאמן הפרויקט אומר: "הילדים פשוט מחכים לאימון, אני מציין במיוחד את פעילות קבוצת הבנות שמראות רצינות והתמדה שהבנים יכולים ללמוד ממנה".
אירית, רכזת פנימיות היום באזור אמרה לאחר שביקרה בפרויקט: "לראות את הצבע הזוהר על בגדי הילדים והשמחה באימון זהו מעשה מבורך של הפועל "כתר" תל אביב. אני מקווה שנוכל להרחיב שותפות זו למקומות אחרים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה