תפריט נגישות

רס"ן דן (דני) זמירין ז"ל

גדוד סיור 134 במלחמת יום הכיפורים

דבר מפקד היחידה

שער החוברת
אלבום תמונות

20 שנה עברו מאז אותה מלחמה איומה, עשרים שנה אשר במהלכן נחתם חוזה שלום עם מצרים אך בהן גם קבלנו תזכורת באיזה אזור אנו חיים דרך מלחמת של"ג וספיחיה.
מלחמת יום הכיפורים היתה ציון דרך בחיינו בארץ, בשלביה הראשונים היינו קרובים מאד לתבוסה, ומשמעות תבוסה לגבי מדינת ישראל היא אבדון. עם כל התקוות והמאווים לשלום איננו יכולים להרפות מכוננות למלחמה כי לא נוכל לספוג תבוסה אפילו אחת.
מלחמת יום הכיפורים החזירה אותנו למציאות לאחר פסטיבל ששת הימים, עבורו שילמנו ביוקר במיטב חברינו.
הנפש חצויה בין מאווים רגשיים ורצון עז לשלום, לחיים ללא איום ושכול לבין הערכה רציונלית המחזירה אותנו למציאות של איבת שכננו.
זה קשה למי שחש את האיום לקיומינו על בשרו. קשה למי שראה מסות של שריון סורי על מורדות הגולן לכיוון הכנרת, קשה לא לשאת זיכרונות קשים אלה באזון בין מאווים ומציאות.
בימים אלה של שפל ברוח העם, נכסי ההקרבה ואיתנות של המשפחות השכולות הם שמפרים את הערכים שהיו ויהיו תמיד כוחו ויחודו של צה"ל - יהיה זה משום סמל לדרכו הנמרצת ורבת המשמעות של גדוד הסיור 134 במלחמת יום הכיפורים - שפינה זו בה אנו ניצבים נמצאת במקום שהיא סמל למלחמה ושלום, לנוף ולהתישבות כאחד.
מפגש זה של לוחמי הגדוד ומשפחות חברינו שנפלו גולש הרבה מעבר לערכו הטקסי. מפגש זה הוא ביטוי לאחווה העמוקה השוררת בין לוחמי הגדוד למשפחות וביטוי לעובדה שזכר חברינו לא ישכח.
יהיה מקום זה ציון לדרכו המפוארת של הגדוד ומופת להקרבה של לוחמיו תשמש פינה זו כערך חינוכי לבני נוער שיביא לחסות בצילה להקנות ממתקניה ולספוג ולו במעט את מורשתה.

סא"ל חנני תבור
מפקד הגדוד

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה