תפריט נגישות

רב"ט רן שן ז"ל

רן שן
בן 20 בנפלו
בן רות ודן
נולד בדגניה ב'
בי"ב בתמוז תש"ז, 30/6/1947
התגורר בדגניה ב'
התגייס ב-יולי 1966
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: רפיח
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: דגניה ב'

קורות חיים

בנם בכורם של דן ורות. נולד ביום י"ב בתמוז תש"ז (30.6.1947) בדגניה ב'. אביו - מיוצאי "עליית הנוער" מצ'כיה, אשר קלגסי היטלר כבר הספיקו לדרוך על אדמתה ואמו, בת משק דגניה ב', הדור השני. רן היה בין ראשוני הנכדים של הקבוצה.

עם פרוץ מלחמת הקוממיות נאלצו בני המשק להוציא את הילדים מביתם והם הוצאו לחיפה. אולם מששבו הביתה היה שמח בחלקו ובין חבריו.

נער הטבע היה רן והוא מצא את סיפוקו באהבתו לבעלי החיים ובטיפול בהם, בעבודתו בשדה, ברכיבה על סוסים ובטיולים. יש אמנם שהדברים האלה הביאו לידי "ביטול תורה", כי הם גזלו ממנו את הזמן להכנת שיעורי בית, וההורים כעסו עליו לא פעם בשל כך, אך פעולות אלו היו כורח לגביו למען תת ביטוי לאהבה שבנפשו.

הוא ידע לעזור לאנשים וכיבד אב וסב. תכונה המעידה על נפשו היפה,

רן למד בבית החינוך המשותף בעמק הירדן, סיים את לימודי שנה אחת בבית הספר החקלאי התיכון בכפר בלום שליד חיפה. חייו בבית הספר לא היו קלים, כי לבו היה תמיד מרחף בשדות, בין הסוסים והפרות. הניתוק של שנת הלימודים בכפר גלים גרם לו צער רב ואמנם בתום השנה גמר את שאר שנות לימודיו בבית ירח, כמה זמן עבד במשק ושעות העבודה לא היו קשות לו ותמיד היה מוכן לבוא לעזרת חבר.

בשעות הפנאי ובמנוחה היה מרבה לקרוא ספרים, יצא לשחות בכנרת וטיפל בכלבתו. אך באמצע הופסקה עבודתו כי ביולי 1966 גוייס לצה"ל ויצא לשרת בנח"ל.

עבר כמה קורסים וביניהם גם קורס צניחה. בצבא עצמו לא הכל ניתן לו בקלות. אולם הוא קיבל הכל בלב קל: "אין דבר, נתגבר על זה". אך עוד הוא בשרות חובה ותוך כדי לחימה בתעלות לשם טיהורן זרק רן רימון אשר הוחזר אליו ופגע בו וכך מצא את מותו; זה היה בקרב שנערך לפני צומת רפיח ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967).

הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בקיבוץ דגניה ב'.

הקיבוץ הוציא חוברת לזיכרו בשם "רני". ב"כנרות", דו-ירחון של המועצה האיזורית עמק הירדן, הועלה זכרו. ב"אגרת", השבועון של איחוד הקבוצות והקיבוצים שהופיע לאחר מלחמת ששת הימים, הועלה זכרו וכן הובאו דברים עליו ומשלו בספר "בדרכם" שבהוצאת איחוד הקבוצות והקיבוצים. גם בחוברת לזכר חניכי כפר גלים ובהוצאתו הועלה זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה