תפריט נגישות

טוראי נפתלי אופנהיים ז"ל

נפתלי אופנהיים
בן 40 בנפלו
בן ברטה ושמואל
נולד בגרמניה
בכ"ד בכסלו תרע"ג, 4/12/1912
התגורר בעין גב
שרת בהגנה
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' בתמוז תשי"ג, 21/6/1953
מקום נפילה: עין גב
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: עין גב
הותיר: אשה ושתי בנות

קורות חיים

בן שמואל וברטה. נולד ביום כ"ד בכסלו תרע"ג (4.12.1912) בעיר גיזן- מחוז הסן שבגרמניה. סיים את לימודיו בבית-ספר יסודי ולמד בבית-ספר תיכון בעיר מולדתו. בגלל המצב הכלכלי הקשה לא סיים את לימודיו ובגיל ט"ו התחיל לעבוד בענף-הטכסטיל. למד בקורסי ערב של האוניברסיטה- אופטיקה וצילום. בגיל צעיר נתיתם מאמו. עוד בילדותו השתייך לתנועה של נוער יהודי-גרמני ובשעה שקמה תנועה ציונית בעירו הצטרף אליה. במרוצת הימים נעשה לאחד הפעילים בתנועת הנוער היהודית ולאחר-מכן בתנועת "החלוץ". אחרי עלות היטלר לשלטון עשה עוד שנתיים במקצועו והיה מראשוני היוצאים להכשרה חקלאית מתוך מטרה לעלות לארץ. לאחר מכן עבר לפרנקפורט, בה ניהל את בית "החלוץ" והיה מרכז סניפו. בשנת 1937 עלה לארץ. הוריו שהו בגרמניה וניכלאו במחנה ריכוז, הם הצטרפו למשפחה בעין גב ב-1949.

הצטרף לקבוצת "בתלם" בחצר כנרת ואחרי זה עבר לעין-גב. חבר ה"הגנה" מיום עלותו לארץ. חלה במחלת שיתוק-ילדים ונאלץ לשכב זמן רב; הוא אמנם הבריא ממחלתו אבל מחוסר יכולת להמשיך בעבודת-שדה או עבודה גופנית אחרת הפך את עבודת-הצילום, בה עסק מתוך חובבנות, למקצוע חייו. הוא העלה את מקצועו זה לדרגת אמנות, כפי שיעיד אוסף צילומיו בכלל ושל משק עין-גב בפרט; בעיקר הצטיין בצילומי-ילדים, תיעד את מעשה ההתישבות בעמק הירדן ובעין גב, ובמשך השנים הפך לצלם-אמן.

ביום ח' בתמוז תשי"ג (21.6.1953) נפל בשעת מילוי תפקידו בעין גב והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות במקום. הניח אשה ושתי בנות.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה