תפריט נגישות

טוראי אריה זינגר ז"ל

אריה זינגר
בן 26 בנפלו
בן מרגוט ודב
נולד בעין גב
בט"ז בתשרי תש"ג, 27/9/1942
התגורר בעין גב
התגייס ב-אוגוסט 1960
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג בתמוז תשכ"ט, 9/7/1969
מקום נפילה: אזור תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: עין גב

קורות חיים

בן דב ומרגוט. נולד ביום ט"ז בתשרי תש"ג (27.9.1942), בקיבוץ עין גב, כבן להורים ששאבו תעצומות נפש משאיפתם למצוא לעצמם מנוחה ונחלה, שבה יוכלו לבנות לבניהם ולצאצאיהם קן מבטחים במסגרת חברתית צודקת. דרך חייו של אריה הייתה שזורה במלחמה רצופה על עצם קיומו של העם בארץ. כבר בהיותו בן חמש וחצי טעם אריה את טעם המלחמה, כשהועבר עם כל הילדים למקלט ביום הכרזת העצמאות. אחר כך פונה עם כל הילדים לעורף.

הוא למד לימודים תיכוניים בבית הספר על שם רופין, בבית ירח. הוא השתלב יפה בחברה, אך הלימודים העיוניים לא נראו לו והוא החליט ללכת לבית הספר החקלאי "כפר גלים", שם אמר להשתלם בצורה מעשית ועניינית בתחומים שמשכו את לבו. תקופה זו של כפר גלים הייתה לגביו תקופת התארגנות מחדש. הוא קשר קשרים מצוינים במקום ואף חיזק את קשריו עם בני הכיתה בעין גב. הוא עשה מאמצים שלא להחמיץ טיול או פעולה שאורגנו במסגרת בית ירח. בטיולים אלה התבלט מאוד בעזרה ובפעילות נמרצת. הוא הלך ונקשר יותר ויותר לבית ולחברה ובעיקר להוריו שהעריכם הערכה מיוחדת והיה גאה בהם מאד.

אריה גויס לצה"ל באוגוסט 1960. לאחר שהשתחרר משירות החובה חזר למשק. הוא עבד זמן מה בחדר האוכל ואחרי כן נבחר כמרכז פעולת התרבות במשק. זה היה נסיון נועז ראשון בקיבוץ, כי עד אז טרם ניתן תפקיד זה בידי בן כל כך צעיר. אריה הצליח בכך מאוד. הוא עסק בתחום זה שנים אחדות וקבע הרבה דפוסים לעבודתם של פעילי התרבות שבאו אחריו. ציבור גדול של מרצים ואמנים מבחוץ התקשר למשק בזכות מאמציו.

לאחר שיחרורו היה נקרא לתקופות של שירות מילואים וכשפרצה מלחמת ששת הימים השתתף בכיבוש ירושלים. אחרי מלחמת ששת הימים חל אצלו משבר נפשי, וקשה היה לו להסתגל לעבודה יומיומית. לבסוף התגבר אריה והשקיע את כל מרצו בעבודה בענף הנוי. הוא התחיל לתכנן שטחי נוי בעזרת אדריכלי נוי, ולבצע את התוכניות. בשעות הפנאי טיפל בעולים חדשים ובקבוצות של זמניים שהופיעו אחרי מלחמת ששת הימים, ותודות לו נוצרה מסורת חיובית בתחום זה בעין גב.

בראשית יולי 1969 נקרא לשירות מילואים פעיל. ביום כ"ג בתמוז תשכ"ט (9.7.1969), נפל באזור תעלת סואץ בהפגזת אויב והובא למנוחת עולמים בבית הקברות בעין גב. לאחר נפילתו יצאה לאור חוברת בשם "אריה"; כן פורסמה עוד חוברת בשם "אריה" ובה רשימות על דמותו, חייו ופועלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה