תפריט נגישות

פרח טיס נעם פלדמן ז"ל

נעם פלדמן
בן 20 בנפלו
בן שרה ונתן
נולד בקרית ישראל
בי"ח בכסלו תש"כ, 19/12/1959
התגורר בגשר
התגייס ב-אוקטובר 1978
שרת בחיל האויר ביס"ט
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' באב תשל"ט, 3/8/1979
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: גשר
הותיר: הורים ואח שי

קורות חיים

בן שרה ונתן, נולד ביום י"ח בכסלו תש"ך (19.12.1959) בקרית-ישראל. נעם החל ללמוד בבית-הספר היסודי בכפר בני-ציון, והמשיך בבית-הספר "אוסישקין" בכפר-סבא. בתקופת לימודיו השתייך לתנועת "הנוער העובד". היה ילד מפותח ונבון, תלמיד טוב בעל סקרנות טבעית ורצון לדעת. כבר בהיותו בכיתה ד' הכריז על רצונו להיות טייס לכשיגדל - זאת היתה תשובתו למפקד החייל אז, מוטי הוד, במפגש מקרי במסעדה. כאשר עברה המשפחה למושבה מנחמיה, נשלחו נעם ואחיו שי ללמוד בבית-החינוך המשותף בדגניה א', אחרי יום לימודים במנחמיה, והתיחסות לא נאותה אליו מצד תלמידי כתה ו', בה הוא היה אמור להתקבל. הוא למד שם שנתיים וחצי, והמשיך ולמד ארבע שנים בבית-הספר התיכון בבית-ירח, שם עסק גם בספורט והיה בין טובי הרצים למרחקים ארוכים. בינואר 1974, בתקופת מלחמת יום-הכיפורים, נתקבל כ"ילד חוץ" בקיבוץ גשר. עד מהרה נשברו מחיצות הזרות, נעם השתלב בחברה ובחטיבה, וראה עצמו - וכך ראוהו הכל - כבן משק לכל דבר, בהגיעו לגיל 18 רצו לקבלו כחבר בקבוצה גשר באופן אוטומטי כמו את בני הקיבוץ, אולם נעם רצה להתקבל לחברות אחרי השרות הצבאי - ע''י הצבעה באסיפת הקיבוץ.

נעם נמנה עם חטיבת הנוער של הקיבוץ המאוחד, הצטרף לגרעין "עודד" ויצא במסגרתו לשנת שירות מוקדמת בקרית-עקרון, שם הכיר את חדווה שהיתה חברתו עד נפילתו. במסגרת הגרעין השקיע נעם את כל מאודו בעזרה לילדים מתקשים בלימודים, בעבודה במועדונים לילדים ובפעילות בסניף "הנוער העובד" במקום.

נעם גויס לצה"ל במחצית אוקטובר 1978, ותודות לנתוניו האישיים הוצב בחיל האוויר ונתקבל לביס"ט. הוא עבר בהצלחה את כל השלבים הראשונים, כולל טיסת סולו ראשונה, ומפקדיו אמרו כי "כחניך עשה רושם מצוין". ביום י' באב תשל"ט (3.8.1979) נפל פרח הטיס נעם בסולו השני שלו, בגלל שרשרת רשלניות של אנשים שונים בחיל.

חבריו היו בטוחים שנעם יהיה טייס קרבי.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקיבוץ גשר. נעם לא זכה להתקבל לחברות בקבוצת גשר ולא זכה לחגוג את יום הולדתו ה-20, הוא נפל 4.5 חודשים לפני יום הולדתו. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל. השאיר הורים ואח.

במכתב התנחומים למשפחה כתב מפקדו בין השאר: "בנכם נעם היה נעים הליכות, אהוב על חבריו ומפקדיו, בעל הישגים נאים הן בלימודים והן ברמת טיסתו".

קיבוץ גשר הקדיש לנעם את העמוד הראשון של עלון הקיבוץ שהופיע לאחר האסון. משפחתו וקיבוץ גשר הוציאו חוברת לזכרו ובה תולדות חייו ודברי חברים ובני משפחה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה