תפריט נגישות

רב"ט אדוה פלג ז"ל

אדוה פלג
בת 20 בנפלה
בת מיכל ועמי
נולדה בגשר
בכ' בטבת תשל"ז, 10/1/1977
התגוררה בגשר
התגייסה ב-נובמבר 95
שרתה בחיל האויר מ"י 5630
נפלה בעת מילוי תפקידה
בכ"ו בכסלו תשנ"ז, 6/12/1996
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: גשר
הותירה: הורים וחמישה אחים - נטע, גלעד, גבי, הרן וחן

קורות חיים

בת מיכל ועמי. נולדה ביום כ' בטבת תשל"ז (10.1.1977) בקיבוץ גשר, אדוה היתה בת ואחות בכורה להוריה ולחמשת אחיה והיוותה מקור לגאוות המשפחה. כבר כתינוקת התבלטה בחייכנותה ובסקרנותה ומילדות משכה את בני המשפחה לצאת ולטייל עמה בהרים ובשדות כדי לאסוף זוחלים, אבנים, פרחים וזרעים. אדוה היתה ילדה סבלנית ונחבאת אל הכלים. היא אהבה לשמוע שירים וסיפורים, לשחק ולהרכיב הרכבות ללא כל עזרה, שקועה בעולמה. כאשר החלה אדוה בלימודיה התגלו בה, בנוסף לסבלנות, גם שקדנות והתמדה. לאורך כל שנות לימודיה - החל מבית-הספר היסודי "מול גלעד" שבאשדות יעקב ובהמשך בבית-הספר התיכון "בית ירח", שמול הכנרת - עמדה אדוה בכל המטלות שהוטלו עליה ובכל המטרות שהציבה לעצמה. שעות רבות השקיעה בהכנת שיעורי הבית ובלמידה למבחנים, בסיועו של אביה, ועמדה בכל הדרישות, גם הגבוהות ביותר.

כמו בכל דבר שאדוה לקחה על עצמה, כך היה גם באימוני השחייה. אדוה הצטרפה לאימוני השחייה בעמק בית שאן, השתלבה בקבוצה של שחיינים מהשורה הראשונה והתעקשה לבצע את כל התרגילים מבלי לוותר אפילו על תרגיל אחד, כדי להתקדם ולהגיע למטרה שהציבה לעצמה. אדוה שמרה על הכושר הגופני על ידי שחיה בקיץ וריצה בחורף - בהתמדה ובאהבה האופייניות לה. מסירותה של אדוה בלטה גם במטעי הקיבוץ, בהם עבדה במלוא הרצינות וההשקעה. אדוה היתה צנועה וביישנית ומבני משפחתה וחבריה ביקשה שכך יקבלוה, והם כיבדו את בקשתה וקיבלו אותה במלוא אהבתם אליה.

בנובמבר 1995 התגייסה אדוה לצה"ל, כשהיא מלאת מוטיבציה. היא עברה קורס נשקיות והוצבה בבסיס חיל האוויר. סיפר מפקדה של אדוה: "אדוה שירתה ביחידה כנשקית במשך כשנה, והיה לה חלק נכבד ומרכזי בפעילות השוטפת בה. אדוה, עטופה בביישנות, ביצעה את תפקידה היטב. בשקט, ברצינות ובחריצות ללא ליאות, גם מעבר לשעות העבודה המקובלות".

אדוה נפלה בעת מילוי תפקידה, ביום כ"ו בכסלו תשנ"ז (6.12.1996). בת עשרים היתה בנופלה. נטמנה בבית העלמין בקיבוץ גשר. השאירה אחריה הורים וחמישה אחים - נטע, גלעד, גבי, הרן וחן.

פירוש המלה אדוה: "גלים שקטים החולפים על פני מים שקטים כמעט". אדוה היתה כשמה - בשקט ובצנעה פילסה לעצמה את דרכה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה