תפריט נגישות

רב"ט חנן בן שלום ז"ל

חנן בן שלום
בן 20 בנפלו
בן נעמי ויהודה
נולד בדגניה ב'
בג' באב ת"ש, 8/8/1940
התגורר בדגניה ב'
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בג' בשבט תש"כ, 31/1/1960
מקום נפילה: תל קציר
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: דגניה ב'

קורות חיים

בן יהודה ונעמי. נולד ביום ג' באב ת"ש (8.8.1940) בדגניה ב'. בהיותו בן שנה ומחצה עקרו הוריו לחיפה. למד בבית-הספר הריאלי וסיים את לימודיו בבית-הספר למסחר. במקביל ללימודיו בבית-הספר למסחר התכונן לבחינות-הבגרות ועמד בהן. הקדיש משעות-הפנאי שלו לנגינה במפוחית ובחליל, השתתף בלהקות-ריקוד ואף בלהקת הסטודנטים. היה פעיל בתנועת "השומר-הצעיר".

בין שאר תכונות-נפשו צוינו אהבתו לזולת, דרך-ארץ בפני כל אדם וטוב-לב לכל. בלמדו בבית-הספר הריאלי היה פעיל מאד בגדנ"ע ולפני ימי שירותו בצבא השתתף בקורסים שונים של הגדנ"ע.

עם גיוסו לצה"ל התנדב לחיל הצנחנים וגדולה היתה אכזבתו, כי בגלל ראייתו הלקויה נדחתה בקשתו. בזכות השכלתו המקצועית, כבוגר בית ספר למסחר, הוצע לו תפקיד מנהלי, אשר הוא מיאן לקבל בבקשו לשרת ביחידה קרבית. הוא נשלח לקורס מפקדי כיתות ב"גולני" אשר בו הצטיין.

ביום ג' בשבט תש"ך (31.1.1960) נפל בקרב ליד תל-קציר, זו טבילת האש הראשונה שלו, על אחת הגבעות הנשקפות לעבר עמק הירדן, אשר בו נולד ואשר אליו היה קשור.

הובא למנוחת עולמים בשורת הנופלים בבית הקברות בדגניה ב'.

בתוך שאר דברי-ההספד שנשא על קברו יושב ראש הכנסת, קדיש לוז, אמר: "על האדמה הזאת נולדת, עליה הגנת ובה אתה נקבר".

ספר לזכרו הכולל בין השאר דברים מעזבונו, הופיע בשנת תשכ"א.

במלאת שנה לנפלו הוקמה ספריה על שמו בבית הספר למסחר ולשפות בחיפה "במעלה" ולוח-שיש נקבע בכניסה לאולם התרבות שם. כן נוסדה ספריה על שם חנן בחוץ לארץ (בסן חוזה אשר בקוסטא-ריקא) בבית הספר העברי על שמו של פרופ' וייצמן.

הוריו תרמו גביע לקבוצה המנצחת בכדורסל (משחק אהוב עליו) במסגרת התחרות הארצית מטעם "אגד" בכל סניפיו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה