תפריט נגישות

טוראי מאיר כהן ז"ל

מאיר כהן
בן 18 בנפלו
בן אדלה ואברהם
נולד בירושלים
בתר"צ, 1930
התגורר בכנרת (קבוצה)
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד השלישי - ''הגליל''
נפל בקרב
בכ"ה בניסן תש"ח, 5/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: צפת
באזור הגליל
מקום קבורה: צפת - ישן
חלקה: 1, קבר: 36.

קורות חיים

בן אברהם ואדלה. נולד בשנת 1930 בירושלים. מחמת מצבם הדחוק של הוריו לא השלים את לימודיו בבית-הספר העממי ובגיל רך ביותר עבר לחיי עבודה.





הפסקת הלימודים בגיל רך השאירה בו את רישומה לאורך ימים. תמיד היה מצר וכואב על שהגורל המר לו ולא יכול היה לקנות דעת כיתר בני הנעורים. קשים היו לבטיו בחיים היום יומיים. לא אחת פוטר מהעבודה ונאלץ להיאבק עם המעבידים.

בכוחות עצמו השתדל לרכוש את אשר החסיר בימי ילדותו. התקבל לשיעורי-ערב של "הנוער העובד" והיה פעיל בסניפו. הוא המשיך לעבוד וללמוד בערב. עבד בעבודות שונות: חייטות, מסגרות, בביח"ר לזכוכית ועוד... העיקר לעבוד ולעזור בבית

הוא נקשר בכל נימי נפשו לתנועת "הנוער העובד", ביקר תכופות בסניף ושאב תורה מפי מדריכיו. פה מצא את ביתו ואת התנועה ההולמת את מצבו.



בגיל צעיר יצא להכשרה והצטרף לקבוצת "ארז" שבכנרת.

בכנרת, התגלה כנער מסור לעבודה, המשיך ללמוד, כמו כן, היה אחד הלוחמים לקיומם של "ימי העיון" להכשרה.

בחיי החברה היה צנוע ועניו, לא הרבה דברים באסיפות, אך משנטל את רשות הדיבור, ניכר היה כי כנים דבריו. בשעת האימונים והסיורים ראוהו תמיד עם המקלע ביד, כולו אומר בטחון.

עם צאת ההכשרה לפלמ"ח היה מאיר בן ה-17 צעיר המגויסים. במסעות ובשמירה עבר בגליל, השתתף בקרבות משמר-העמק ורמת-יוחנן, בכיבוש עין-זיתים הערבית ובלחימה על צפת.

ביום 5 במאי 1948, בשעת ההסתערות על "המצודה", נאלצו חלק מן המגינים לסגת ולהתבצר בבית-הספר המקצועי שהיה מוקף ערבים משלושת עבריו. מאיר לחם כמקלען והצטיין בקרב. הוא פגע באחד מאנשי האויב בקראו: "זה בעד חברי הפצוע!" כדור שהשיגהו בקרב זה שם קץ לחייו.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בצפת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה