תפריט נגישות

ברק לופן ז"ל

ברק לופן
בן 35 במותו
בן בהירה וישראל
נולד בא' בטבת תשמ"ז, 2/1/1987
התגורר בגבעת שמואל
חלל פעולת איבה
בז' בניסן תשפ"ב, 8/4/2022
מקום אירוע: תל אביב - רחוב דיזינגוף
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: קיבוץ גינוסר
הותיר: אישה, שתי בנות ובן, הורים, אחות ושני אחים

קורות חיים

ברק, בנם הצעיר של רולי (ישראל) ובהירה לופן, נולד בקיבוץ גינוסר בא' בטבת תשמ"ז (02.01.1987). נכד למייסדי הקיבוץ, אח למרב, ליאור ושחר.

בעלה של דנה ואב ליובל, עמית ודור.

גדל בקיבוץ שעל חוף הכנרת. למד בבית הספר היסודי המקומי "נופי ארבל" והמשיך לתיכון האזורי "בית יֶרח" בכנרת. מגיל צעיר החל לעסוק בספורט, השתייך למועדון הקיאקים של עמק הירדן והיה לחותר קיאקים מקצועי.

אחרי שירותו הצבאי למד ב"מכללת אריאל" והוסמך כהנדסאי מים. עבד כשנתיים בתחום ולאחר מכן הקים עסק עצמאי כקבלן שיפוצי בתים. בשנים הבאות העסק צמח ונסק הודות למקצועיותו, אמינותו והסבלנות שהייתה לו לכל לקוחותיו.

לצד עבודתו המשיך לעסוק בספורט החתירה, היה חבר בסגל האולימפי וזכה בתחרויות רבות בארץ ובעולם. בשנת 2006 זכה במדליית ארד בחתירה בקיאק זוגי למרחק 200 מטר באליפות אירופה.

בהמשך דרכו אימן חותרי קיאקים ב"הפועל תל אביב", ובין השנים 2016 ל-2019 אימן את הנבחרת הפאראלימפית של ישראל. המשיך לחינוך דור העתיד בחתירה בקיאקים ב"מרכז דניאל" בתל אביב, על גדת הירקון.

כמאמן חיפש ברק דרכים לקדם את חניכיו, השקיע רבות באיתור ספורטאים חדשים לענף ושימש להם דמות מופת. סיפר איש המועדון: "הוא היה מאוד טכני וידע לתת לכל אחד את הטיפים הנכונים לפי מה שהוא ראה בעיניים. היה לוקח סירת מנוע ובעצם שט לאורך הירקון יחד עם החותרים, ולכל חותר נתן הערה איך לתקן את העניינים הטכניים שמתאימים לו". הוסיפו חניכיו: "הקשר בינינו היה קשר של מאמן ומתאמן, אבל חוץ מזה ברק היה חבר, אכפתי, אוהב, מנטור לחיים. מאמן ברוחו, בנפשו, בן אדם פנומנלי... בעזרת הרוח שלו הוא הצליח להחזיק אותנו ולגרום לנו לבוא להתאמן כל יום".

ברק הקפיד על מקצועיותו והתקדמותו בתחום, בשנת 2022 סיים בהצטיינות ב"מכון וינגייט" את לימודיו בתוכנית הלאומית להכשרת מאמנים בכירים, תוכנית ה"פודיום". תעודת הסיום הוענקה לו יום לפני הפיגוע. סיפר מנהל התוכנית: "ברק היה חותר מצטיין ברמה האירופית והעולמית ולאחר מכן המשיך לקריירת אימון מוצלחת. הוא הוביל את הנבחרת הפאראלימפית להישגים ועתידו כמאמן היה מבטיח. ברק היה אחד מיחידי סגולה. הוא היה נכנס לחדר ומקרין ביטחון ושקט אל הסובבים אותו, ותמיד ידעת שהוא שם בשבילך והיה חברותי ואהוב על כולם".

בשנת 2012 נישא לדנה פאר. בני הזוג גרו בגבעת שמואל עם ילדיהם יובל, עמית ודור. ברק היה אב מסור, דואג, מטפל ותומך בילדיו, ולדנה היה בן זוג מפרגן ואוהב - החצי השני שלה, כדבריה.

בני הזוג תכננו לשוב אל נוף ילדותו ונעוריו של ברק, ולבנות את ביתם בקיבוץ גינוסר.

ביום חמישי 7.4.2022 בערב פתח מחבל פלסטיני בירי אל עבר יושבי "אילקה בר" ברחוב דיזנגוף בתל אביב. שני מבלים נרצחו במקום ואחרים נפצעו בטרם המחבל נמלט מהאזור.

ברק, שישב במקום עם חבריו, נפצע אנושות. במשך כיממה נלחמו על חייו בבית החולים, אך ביום ז' בניסן תשפ"ב (08.04.2022) הוא נפטר.

בן 35 בהירצחו. ברק הובא למנוחות בקיבוץ גינוסר. הותיר אחריו אישה, שתי בנות ובן, הורים, אחות ושני אחים.

כתבו בני המשפחה: "ברק היה אדם מדהים עם אישיות מיוחדת, בעל חיוך כובש, עיניים צוחקות ולב רחב, בשקט ובצניעות הצליח לגעת בכל מי שפגש.

הוא היה החבר הכי טוב שאפשר לבקש, בן ואח שהיה גאוות המשפחה".

בשבת, יום אחרי מות ברק, נערך בנחל הירקון בתל אביב משט לזכרו בהשתתפות עשרות סירות, מהמועדון שבו הדריך וממועדונים נוספים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה