תפריט נגישות

סגן אברהם רזניק ז"ל

אברהם רזניק
בן 26 בנפלו
בן רחל וברוך
נולד בצפת
בג' בתשרי תרפ"ג, 25/9/1922
התגורר ביבנאל
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בעת שירותו
בו' באייר תש"ח, 15/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: מנחמיה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: יבנאל

קורות חיים

בן ברוך ורחל ונכד לאברהם רזניק, מחלוצי הפועלים ביהודה ומראשוני המתנחלים ביבנאל. נולד בג' בתשרי תרפ"ג (1922) בצפת וגדל ביבנאל. שם גמר את בית-הספר העממי ואחר-כך עבד במשק הוריו.

בגיל צעיר הצטרף ל"הגנה" והיה שומר שדות ביבנאל והסביבה. התגייס לנוטרות, שירת בנהריה והשתתף בפעולות מחתרת ה"הגנה". זמן מה היה אחראי לבטחון ביחיעם. התפטר מהנוטרות וחזר לשמירת השדות ביבנאל. סיים קורס לחבלה ביבנאל וקורס להשתלמות בחבלה בתל-אביב ושימש בתפקידי מפקד ההדרכה וסגן מא"ז ביבנאל. נודע כמסור לתפקידיו בשלמות ללא שיור, רציני, ממעט בדיבור, אמיץ ושקדן במעשים.

הטיל את פחדו על השודדים הערבים בגליל ובמידותיו הטובות נתחבב על כל יודעיו. בחורף תש"ח התמסר כליל לשירות המולדת. הדריך בקורסים לחבלה במגדל ובמנחמיה. השתתף כמ"כ בקרבות בית-קשת ונפצע פצעים קלים בידו ובבטנו.

היה אחראי לפעולות הפיצוץ והחבלה בטבריה וביצע בעצמו את פיצוץ המפקדה הערבית ועוד כמה מבסיסי האויב, גשרים בגליל התחתון, בתים בצמח ובערב אל זביח והטמנת מוקשים בכל עמק הירדן. פיקד בהצלחה על מעשי תגמול לערבים ליד מגדל ובעבדיה. על סף הפלישה הסורית עבד יומם ולילה, ללא הפוגה, בהטמנת מוקשים בעמק הירדן, ואחרי עמל מפרך עד כדי אפיסת הכוחות נפל על מוקש בין גשר למנחמיה ונתרסק לפנות בוקר ב-15.5.1948. נקבר ביבנאל ב-17.5.1948.

בפקודת המטכ"ל מיום 29.9.1949 הוענקה לשמו דרגת סגן.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה