תפריט נגישות

סמל אביהו פלד ז"ל

אביהו פלד
בן 21 בנפלו
בן פרידה ומאיר
נולד בכנרת(קבוצה)
בכ"ב בטבת תש"ו, 26/12/1945
התגורר בכנרת (קבוצה)
התגייס ב-אוגוסט 1963
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - מוזיאון רוקפלר
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 05, קבר: 07.

קורות חיים

בן מאיר ופרידה. נולד ביום כ"ב בטבת תש"ו 26.12.1945 בקבוצה כנרת. שנות ילדותו עברו בקבוצה בחברת הילדים והנוער. היה ילד שקט שלא הירבה לדבר ולא נטה להתבלט, כי עניו היה בכל מעשיו אשר עשה בכושר רב. סיים י"ב כיתות בבית הספר החקלאי התיכון בבית ירח שבעמק הירדן.

באוגוסט 1963 גויס לצה"ל ועד מהרה קנה לו מקום נכבד ביחידתו בגלל קור-רוחו ובטחונו. השם "פלד" הלם את אישיותו, כי מימיו לא התרגש ומפני קשיים לא נרתע.

היה מוכן להגיש ערה לזולת ובשעת מסעותיו המפרכים חילק את המשא. כאשר שוחרר מן הצבא חזר לביתו לקבוצתו והתקשר מאד למשק ולעבודה, אך מזמן לזמן היה נקרא למילואים. בהגיע תקופת הכוננות אשר לפני מלחמת ששת הימים נקרא שוב לדגל והיה דבק במטרה ללא ליאות. מוכשר היה כמפקד כיתה ועל אף היותו צעיר מפקודיו היה מוכשר ונאמן עליהם והם מוכנים היו למלא את הוראותיו.

ביום השני לקרבות, הוא כ"ז באייר תשכ"ז 6.6.1967 נפל בקרב שנערך ליד מוזיאון רוקפלר בירושלים. מוזיאון רוקפלר נמצא אז תחת מטר של צלפים מן החומה ואביהו הוביל את כיתתו לחצר המוזיאון כדי לתפוס עמדה ולחסל את הצלפים. אבל עם יציאת הכוח לביצוע המשימה הזאת פגע בו כדור של צלף.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

ב"כנרת", דו הירחון של המועצה האיזורית עמק הירדן הונצח שמו. בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולתיאור קרבו האחרון. בספר "בדרכם", שבהוצאת איחוד הקבוצות והקיבוצים לזכר חבריו שנפלו, הוקדשו עמודים ספר עליו ומשלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה