תפריט נגישות

דב דורי דונדושנסקי ז"ל

דב דורי
בן 57 במותו
בן זהבה וצבי
נולד בסרביה
בכ"ז באלול תרע"א, 20/9/1911
התגורר במסדה
חלל פעולת איבה
בכ"ט באדר תשכ"ח, 29/3/1968
מקום אירוע: מסדה
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: מסדה
הותיר: אישה, ילדים ונכדים

קורות חיים

דב, בן זהבה (לבית אדלמן) וצבי דונדושנסקי, נולד בכ"ז באלול תרע"א (20.09.1911) בידיניץ, בסרביה. למד בתלמוד תורה ובבית הספר "תרבות" בעיירה. בנעוריו היה פעיל בתנועת הנוער "גורדוניה", וחבר בהכשרה של קיבוץ "מסדה" ליד העיירה בלצי בבסרביה.

דב עלה לארץ עם חבריו בשנת 1932 ובתחילה היה פעיל בתנועת "גורדוניה". בימי חומה ומגדל, בשנת 1937, עבר לקיבוץ מסדה בעמק הירדן, שם היה בין מקימי ענף גידול הבננות.

הוא נמנה על האנשים שהלכו בעקבות "הידיד", אורד וינגייט, ולמד ממנו רבות בנושאי לחימה והגנה. דב השתתף גם בסלילת כביש עפולה - צמח. הוא נשא לאישה את ריבה לבית רויזמן והיה אב לשני ילדים: יונה וצבי, שנקרא על שם אביו של דב.

דב היה איש תרבות וחבר פעיל במקהלת הקיבוץ. הוא ביים הצגות, כתב שירים ומחזות ורקד להפליא. דאג להביא לקיבוץ הצגות ומופעי תרבות, ונהג לארח בביתו הצנוע את השחקנים. כל אותן שנים המשיך דב לעבוד בענף הבננות, כשהוא רוכב לעבודה על אופניו מדי יום. גם התמיד לחפש שימושים חדשים לפרי ולגזע. בשנות ה- 50' הוא ליווה את המשלוח הראשון של בננות, שיצא בדרך הים לאודסה, ברית המועצות.

ביום שישי, כ"ט באדר תשכ"ח (29.03.1968), יצא דב לעבודה במטע הבננות כרגיל. בשעה 08:00 עובדי הבננות עלו על עגלת הטקרטור ונסעו לאכול ארוחת בוקר בקיבוץ. בדרך עלו על מוקש, שהוטמן במרחק של קילומטר אחד מנהר הירמוך. בפיגוע נהרגו ארבעה אנשים ובהם דב, וארבעה נוספים נפצעו.

דב היה בן 57 במותו. הותיר אחריו אישה מנישואים שניים, לובה הלברט לבית פרידמן, שני ילדים ושני נכדים, כמו גם שני בנים של אישתו השניה: פימה וארקדי הלברט. הובא למנוחות בבית העלמין בקבוצת מסדה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה